"Sestava se nám začíná rýsovat" říká hlavní trenér Matis

28.08.2013 20:50

Po letní fázi přípravy začal očekávaný led a tak jsme po jednom treninku vyzpovídali trenéra pana Zdenka Matise.

Jak hodnotíte druhou fázi letní přípravy?

Myslím že byla dobrá, nesehnala se sice tělocvična, ale nahradili jsme ji hřištěm v Zubří a inline hokejem. I trenink na beachovém hřišti byl kvalitní, mám to odzkoušené a je to přínos. V posilovně jsme byli jen jednou ve 12 lidech. Činky a medicinbaly jsou také důležité, jde o silovou vytrvalost laktátový trenink, tam lze vidět jak organizmus vypne.

Takže spokojenost?

Ideálně bych to udělal jinak, růst svalové hmoty + živiny, spalovaní, to má všechno posloupnost a mě chyběl odborný lékař, který by nám udělal na začátku funkční testy a já mohl trenink zaměřit více individuálně každému hráči. Psycholofyzické, biologické a biochemické testy jsou důležitější než běh na 500m a cuprův test, to je už přežitek.

Pojďme dál, jak to vypadá s kádrem, už se vám to nějak rýsuje?

Už teď je pozdě, myslel jsem že budu vědět dřív, kádr musí být jasný před ledem. Ale myslím že kluci to už z treninku vycítili jak to bude poskládané. Nám tam chybí jeden bek a to je pak hodně variací. Chtěl jsem posunout Luboše Černého do dvojky, ale zatím ho asi budu muset držet na toho beka. První dvě pětky musí být jasné a skoro až na to jedno místo mi to vychází, trojka je hodně otevřená a já potřebuju aby byla silná jako 1 a 2, protože tam vidím potenciál na vyhrávání zápasů. V loni jsme měli hodně zápasů kde trojka byla v plusu a dokázala stabilizovat dění na ledě a to na to jak se točilo kvůli zraněním bylo výborné.

Takže už máte jasno?

První dva útoky musí být stabilní a budou silné, už to nebude ty tam jdeš a teď ty. Na druhou stranu budu to muset mixovat i na treninkách ať si na sebe zvyknou různé kombinace hráčů, znáte to: zranění, někdo nebude moct kvůli škole. Trojka musí být stejně silná jako jednička, bude chodit i na přesilovky. V přípravě budem hrát na 4 útoky, dostanou šanci všichni, potřebuju je vidět kdo jak na tom je a chceme zápasové vytěžení všech. Na každé utkání chci mít 17 lidí + golmany 100% připravené.

Ohledně juniorů máte jasno?

Chci aby trénovali s náma nejméně 2 týdně, od nás se bude odcházet do juniorky ne naopak. Samozřejmě když budeme mít na zápas kompletní 3 pětky, tak půjdou hrát za juniory, to utkání jim tam dá víc. Na ledě za juniorku dostanou hodně prostoru a všem by měli ukázat že za ten rok s námi jsou dobře připraveni a tu juniorku táhnout.

Co golmani, Richard Dohnálek odešel do béčka?

Dohnálek mě mrzí, v loni nebyl jednička, byl to u mě Mizera, ale vážím si ho, vždy když v loni nastoupil nezklamal a vychytal to. Byla to taková jistota. Řekl mi to jasně : Jdu svoji cestou, a toho si vážím. Ohledně prvního golmana pro letošní sezonu se mi to začíná rýsovat. Letos by měl první golman odchytat 70% utkání. Dvojka musí být rozchytána a psychicky v pohodě. Sehnali jsme i trojku, což je pro mě důležité, s jedním golmanem na zápas nechci jezdit.

Jako posila přišel Roman Bambuch, chybí vám ještě někdo?

U Romana jsem samozřejmě rád že se rozhodl pro nás, snad ten Luďa Ručka ještě nastoupí ale i tak nám bude chybět jeden bek. Tam je škoda že skončil Mynarčík, ten byl celkem šikovný.

Budeme letos silnější?

Určitě ano, o tom nepochybuji.

Děkuji a fanouškům slibuji, že vás ještě před sezonou vyzpovídám.